Zasięgi organiczne w świecie Meta. Fakty i mity

Analityka internetowa

Segmentacja odbiorców to kluczowy element skutecznych kampanii reklamowych, zwłaszcza na platformie reklamowej Meta. Dzięki zaawansowanym narzędziom do segmentacji możesz tworzyć precyzyjnie dostosowane kampanie, docierając do odpowiednich grup odbiorców (i wykluczając niektóre z nich).

Jednym z najważniejszych aspektów segmentacji jest zrozumienie, kto jest Twoim odbiorcą. Dzięki narzędziom analitycznym dostępnym w biznes menedżerze oraz w narzędziach zewnętrznych (Google Analytics, Piwik czy Hotjar) możesz zbierać dane o aktualnych i potencjalnych klientach, takie jak wiek, płeć, zainteresowania czy zachowania zakupowe.

Kiedy już wiesz, kim są Twoi odbiorcy, możesz skorzystać z zaawansowanych strategii targetowania, które mogą zwiększyć skuteczność Twoich działań reklamowych.

Ruch zimny i ciepły

Z pewnością znasz już takie pojęcia, jak zimny i ciepły ruch, więc gdzie tutaj zaawansowane podziały? Spokojnie, najpierw musimy to poukładać i odpowiednio rozdzielić. Podzielmy więc kampanie na te do nowych odbiorców i te do odbiorców, którzy znają Ciebie/Twój biznes (remarketing).

Zimny ruch – nie mieli styczności z naszą marką

Tutaj opcje grup odbiorców mamy następujące.

  1. Targetowanie po demografii, zachowaniach i zainteresowaniach.
  2. Grupy podobnych odbiorców do: klientów, aktywnych na Facebooku, Instagramie, odwiedzających stronę www, oglądających nasze filmy itd.
     

Ciepły ruch – remarketing

Tutaj opcji mamy już o wiel...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy