Wpływ CX na skuteczność strategii social selling

Doświadczenia klienta (UX)

Bycie wszędzie już nie wystarcza. Bycie jakimś już nie wystarcza. Dzisiaj firmy muszą działać innowacyjnie, by sprostać konkurencyjności rynku oraz zdobyć i zatrzymać klientów. A gdy życie coraz bardziej przenosi się do social mediów, Twoja marka też nie może odpuścić tej gry. Jednak, żeby obecność w social mediach nie była tylko sztuką dla sztuki, należy dać odbiorcom coś więcej – doświadczenia, których nie znajdą nigdzie indziej. W artykule omówię, jak dobrze zaprojektowane doświadczenia wpływają na skuteczność strategii social selling, oraz pokażę dobre praktyki i przykłady skutecznych strategii.

Social selling to proces używania mediów społecznościowych do nawiązywania kontaktów, budowania relacji i w końcu sprzedaży produktów lub usług. Z kolei CX – customer experience – odnosi się do całkowitego wrażenia, jakie klient ma w kontakcie z firmą – od pierwszej interakcji, przez proces zakupu, aż po obsługę posprzedażową.

Czym jest customer experience (CX)?

Customer experience odnosi się do sumy wszystkich doświadczeń, jakie klient ma w trakcie interakcji z firmą, począwszy od pierwszego kontaktu aż po obsługę posprzedażową. Obejmuje to wszystkie punkty styku z klientem, takie jak strona internetowa, media społecznościowe, kontakt z działem obsługi klienta, a także produkty i usługi firmy. Kluczowym celem CX jest zapewnienie, aby każdy kontakt z firmą był pozytywny i pozostawiał klienta zadowolonego.

Wpływ CX na social selling

Customer experience jest zagadnieniem bardzo rozbudowanym i wiąże się z wieloma procesami, także tymi odbywającymi się „na zapleczu”, ale na potrzeby tego artykułu, upraszczam je do kilku kluczowych obszarów szczególnie ważnych w kontekście harmonijnego zgrania na linii CX i social selling:

  • Budowanie zaufania i lojalności
    Według 6. e...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy