Sekrety skutecznego copywritingu – przegląd najpopularniejszych formuł

Content marketing

Copywriting jest sztuką przyciągania uwagi, przekazywania informacji oraz skłaniania do działania. W czasach rozproszenia informacyjnego, gdy uwaga odbiorcy jest krótkotrwała, stosowanie odpowiednich, sprawdzonych formuł może być kluczem do efektywnej komunikacji. Artykuł prezentuje kilka najpopularniejszych formuł copywriterskich, które ułatwiają tworzenie skutecznych treści reklamowych.

Czym są formuły copywriterskie?

Podobnie jak każdy rzemieślnik posiada swoje narzędzia pracy, specjaliści z dziedziny content marketingu mają do dyspozycji pewne wypracowane schematy, które pomagają tworzyć przekonujące i skuteczne treści.

Formuły copywriterskie to nic innego jak gotowe struktury tekstu, które pomagają świadomie konstruować przekaz, dopasowując go do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Operują one konkretem i kluczowymi wyróżnikami produktu lub usługi. Mają one w prosty i szybki sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy, wzbudzić jego zainteresowanie i przeprowadzić go przez proces decyzyjny, a w efekcie zaowocować wykonaniem przez niego pożądanego działania (np. zapisem do newslettera, zakupem, obserwacją profilu).

1. AIDA: uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie

Formuła AIDA (attention, interest, desire, action) to jedna z najstarszych i najbardziej znanych technik copywriterskich. Rozpoczyna się od przyciągnięcia uwagi odbiorcy, następnie buduje zainteresowanie, by na końcu wzbudzić potrzebę posiadania i skłonić do zakupu. W przypadku stosowania tej struktury istotne jest sformułowanie klarownego wezwania do działania – CTA (call to action). AIDA jest prostą, dość uniwersalną i skuteczną strukturą, która przeprowadza odbiorcę przez proces decyzyjny.

Przykład

Uwaga: Chcesz poznać tajniki zdrowego odżywiania?

Zainteresowanie: Catering dietetyczny z dostawą pod drzwi pozwoli Ci cieszyć się piękną sylwetką i pełnią energii każdego dnia.

Pożądanie: Poczuj się świetnie w swoim ciele, zadbaj o zdrowie i zyskaj...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy