Pięć najczęściej popełnianych błędów w reklamie w social mediach, czyli jak nie przepalać budżetu?

Social media marketing

Wiele firm nie wyobraża sobie swojej strategii marketingowej bez reklamy w mediach społecznościowych. Platformy, takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok, oferują szerokie możliwości dotarcia do wybranych grup docelowych. Często zdarza się jednak, że zamiast przynosić korzyści, kampanie generują niepotrzebne koszty i nie dają oczekiwanego zwrotu z inwestycji. W efekcie budżet przeznaczony na reklamy w social mediach jest przepalany, co zniechęca marki do dalszych inwestycji w tę formę promocji. Czy wiesz, jakie są najczęściej popełniane błędy w reklamie w social mediach? A może chciałbyś poznać skuteczne wskazówki, aby ich unikać? Jeśli tak, to zaczynamy.

1. Niewłaściwe dobranie celu reklamowego

Wybór odpowiedniego celu reklamowego jest fundamentem każdej kampanii w mediach społecznościowych. Na platformach, takich jak np. LinkedIn, dostępne są różne cele, m.in. takie jak świadomość marki, wizyty w witrynie, interakcje, wyświetlenia wideo, wiadomości, generowanie potencjalnych klientów czy też zwiększenie liczby aplikacji na ofertę pracy (kandydaci). Każdy z celów ma specyficzne mechanizmy działania, które wpływają na to, jak reklama wyświetlana jest użytkownikom. Zły dobór może prowadzić do niewłaściwego targetowania, co będzie skutkować mniejszą efektywnością kampanii (albo jej brakiem), a tym samym przepalaniem budżetu. Wybór odpowiedniego celu reklamowego zaczyna się od zrozumienia, jakie są Twoje główne założenia biznesowe. Jeśli chcesz zbudować świadomość marki, sprawa jest prosta. Możesz też dotrzeć do potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych, wysyłając im personalizowane wiadomości.

 


Rys. 1. Screen obrazujący cele reklamowe na LinkedInie. Źródło: www.linkedin.com/campaignmanager/accounts

2. Brak kodu śledzącego

Brak kodu śledzącego to poważny błąd w kampaniach...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy