Jak zweryfikować skuteczność działań SEO?

Marketing w wyszukiwarce

Minisłownik

  • Mikrokonwersje – drobne działania, które świadczą o zaangażowaniu użytkownika na stronie i prowadzą do realizacji większego celu, jak np. zakup w e-sklepie.
  • Panel wiedzy – pole z informacją wyświetlane obok wyników wyszukiwania, wygenerowane automatycznie przez Google.
  • Fragmenty z odpowiedzią – znane także jako „featured snippets”, „pozycje zero”, czasem także „direct answer”; wyniki naturalne, które bezpośrednio w wynikach wyszukiwania dostarczają internaucie odpowiedzi na pytanie w formie akapitu, listy lub tabeli.

Jak zweryfikować skuteczność działań SEO?

Pozycjonowanie to maraton, nie sprint. Działania SEO potrzebują czasu, aby się rozkręcić. Sam pomiar nie jest prosty, odkąd w Google Analytics informacje są ukryte pod „(not provided)”. Mimo to nadal sprawdzaj skuteczność pozycjonowania. Niezależnie od tego, czy działasz sam, czy zlecasz prace agencji. Ten artykuł podpowie Ci, co, gdzie i jak analizować.

Mierz skuteczność mądrze

Dzisiaj narzędzia analityczne dają Ci możliwość pomiaru dowolnych parametrów. To żaden problem, by połączyć działania online z offline, dodać wiele różnych wskaźników i utonąć w morzu informacji. Dlatego najlepiej zaplanować sobie cały proces z wyprzedzeniem, by potem szybko i sprawnie przeglądać dane.

Przy pomiarze skuteczności działań SEO wykluczaj nazwę własnej marki
z raportów. Popularność marki zależy od ogółu działań marketingowych i PR-owych.
Może więc zaburzać wnioski, jakie wyciągasz z danych.

Większość małych i średnich biznes...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy