Czy social seller musi być ekstrawertykiem? Rola content marketingu w social sellingu

Content marketing

Żyjemy w świecie social mediów. Korzysta z nich każde pokolenie. Mamy różne powody i motywacje do bycia w tych miejscach, ale jesteśmy. Codziennie scrollujemy, klikamy, komentujemy, piszemy, chłoniemy, oglądamy. Biorąc pod uwagę to, że do zakupu potrzebnych jest przynajmniej 27 punktów styku z marką (ta liczba zwiększa się z każdym kolejnym raportem), social media mogą odegrać ważną rolę w procesie sprzedaży.

Jak realizować social selling z głową? Czy trzeba być obecnym w każdym możliwym social medium? Czy koniecznie trzeba poświęcać życie dla sprzedaży? Czy jesteśmy skazani na FOMO? Na te i kilka innych pytań postaram się dziś odpowiedzieć.

Social selling wiecznie żywy

„80% klientów B2B samodzielnie wyszukuje dostawców”[1], co oznacza, że częściej to kupujący znajdują Ciebie, a nie Ty ich. To zmienia perspektywę sprzedawcy, który powinien być tam, gdzie są jego klienci.

Inne dane mówią o tym, że „93% transakcji B2B zaczyna się w wyszukiwarce”[2]. Dlatego jeśli masz zamiar tworzyć treści – powinny być one mocno dostosowane do słów kluczowych, którymi posługują się klienci i zapytań, które wpisują w wyszukiwarkę.

Jeszcze jedna informacja, która zmienia perspektywę – „58% decyzji sprzedażowych B2B podejmowanych jest poza zarządem firmy”, jeśli więc wydaje Ci się, że Twoje treści powinny trafiać tylko do kadry C-level, to może pora zmienić zdanie i zacząć kierować je także do specjalistów, menedżerów, a nawet juniorów, którzy chcą zabłysnąć w zespole dobrym poleceniem Twojej usługi/produktu.

Social selling to nie czarna magia ani lek na całe zło. Social selling jest uzupełnieniem tradycyjnych metod sprzedaży, wykorzystującym zarówno dotychczasowe, jak i nowe umiejętności sprzedawców, w przestrzeni mediów społecznościowych

Social selling w B2B to przede wszystkim nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji. To też idealne potwierdzenie tego, że marketing i sprzedaż działają lepiej, sprawniej i efektywniej, jeśli działają razem. Marketing jest w stanie dostarczyć wartościowe treści, które będą lead magnetem dla sprzedawców. Social media marketing podtrzymuje...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy